دانلود کتاب نیمه تاریک وجود از دبی فورد ترجمه فارسی
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۹۸۹۷
وقتی میتوانید به عمیقترین و تاریکترین جنبه خودتان بگویید "من آن هستم"، پس میتوان به یک روشنگری واقعی رسید.
نویسنده: دبی فورد
ترجمه: فاطمه غلامی
تایپ شده با کیفیت بالا
۱۴۲ صفحه
فرمت :PDF
دانلود کتاب
تا زمانی که ما کاملاً از تاریکی استقبال نکنیم، میتوانیم نور را را در آغوش بگیریم. من شنیدهام که میگوید کار سایه مسیر جنگیدن برای قلب است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سپس من آنها را وادار کردم که تصور کنند نفرت چه هدیهای میتواند به آنها بدهد. عدهای گفتند عقل، بعضی گفتند عشق، و عدهای دیگر گفتند آزاد شدن احساسات. همه دیدند که هیچ کنترلی بر خود احساسات ندارند. حتی وقتی نمیخواستند احساس نفرت کنند، گاهی اوقات این احساس را داشتند. او دید که تنها نیست به آدری کمک کرد تا به خودش اجازه دهد بدون قضاوت احساس نفرت کند. توضیح دادم که همه ما برای شناختن عشق به نفرت احتیاج داریم و این نفرت فقط وقتی سرکوب یا انکار میشود، قدرت دارد. من از آدری پرسیدم چه اتفاقی میافتد اگر او احساسات نفرتانگیز خود را بپذیرد و منتظر بماند که هدیههای آنها را به جای سرکوب آنها پیدا کند. او هنوز شرمنده به نظر میرسید، سرش پایین است، بنابراین من برای او داستانی تعریف کردم. یک روز، دو پسر دوقلو با پدربزرگ خود در یک سفر بیرون رفتند. آنها از میان جنگلها گذشتند تا اینکه به یک انبار قدیمی رسیدند. هنگامی که پسران و پدربزرگشان برای کاوش در آن قدم گذاشتند، دانلود کتاب نیمه تاریک وجود از دبی فورد ترجمه فارسی بلافاصله یکی از بچهها شروع به شکایت کرد: "گرامپا، بیایید از اینجا برویم. این انبار قدیمی مانند کود اسب بوی بد میدهد. " پسر با عصبانیت نزدیک در ایستاد زیرا اکنون کفشهای جدیدش به کود اسب کثیف شده است. قبل از اینکه مرد پاسخ دهد نوه دیگرش را دید که با خوشحالی از میان غرفههای انبار میدوید. او از پسر کوچک دوم پرسید "به دنبال چه چیزی میگردی؟ ". "چرا اینقدر خوشحال هستی؟ " پسر نگاهی به بالا انداخت و گفت: "با وجود تمام آن کودهای اسب موجود در اینجا، باید جایی اسب وجود داشته باشد." اتاق اکنون ساکت بود. صورت آدری میدرخشید. این تغییر در درک، باعث شد که انرژی منفی که او سالها با خود حمل کرده بود آزاد شود.
دانلود کتاب نیمه تاریک وجود pdfآدری فهمید که احساسات نفرت انگیزش مکانیزم دفاعی است، که از مرزهای او در اطراف افرادی که دوستشان داشت محافظت میکرد. گرچه این نفرت باعث دردسر بزرگ وی شده بود، اما این امر نیز عامل اصلی سفر معنوی وی و انگیزه وی برای جستجوی حقیقت اصلی خود بود. دو هفته بعد از دوره، دختر آدری با او تماس گرفت. آدری احساس خوبی نسبت به خودش داشت، بنابراین ریسک کرد و به دخترش گفت که چه احساسی نسبت به چند سال گذشته داشته است. آدری توضیح داد که چگونه احساسات نفرتانگیز خود را در این دوره پذیرفته است، و هنگامی که آدری صحبت کرد، دخترش شروع به گریه کرد. او با گریستن و گریه کردن، سالها درد و خستگی را از بین برد و تمام نفرت خود را از مادرش ابراز داشت. وقتی کارش تمام شد از مادربزرگ خواست دانلود کتاب نیمه تاریک وجود که برای ناهار با او ملاقات کند. آنها که رو به روی هم نشسته بودند، قادر به احساس ارتباط ویژه ای بودند که یک مادر و دختر دارند و آنها قول دادند که از آن پس احساسات خود را ابراز کنند تا دیگر هیچ چیز آنها را از هم دور نکند. اگر آدری آنقدر شجاع نبود که بتواند نفرت خود را ابراز کند، این شفا امکان پذیر نبود.
دانلود رایگان کتاب نیمه تاریک وجودمادر و دختر آنقدر احساسات سرکوب شده داشتند که هر وقت با هم وارد یک اتاق بشوند ممکن است منفجر شود. نفرت نیاز به ابراز و پذیرش داشت تا بتواند موهبت آن آشکار شود. هدیه نفرت آدری عشق بود. این یک رابطه جدید، زیبا و صادقانه با آدری را به دخترش داد. هر جنبهای از خودمان یک موهبت دارد. هر احساس و هر صفتی که داریم به ما کمک میکند تا راه روشنگری، و یگانگی را به خودمان نشان دهیم. همه ما سایهای داریم که بخشی از واقعیت کلی ماست. سایه ما اینجاست تا مشخص کند ما در کجا ناقص هستیم. اینجاست که نه تنها به دیگران بلکه به خودمان نیز عشق، شفقت و گذشت را میآموزیم. و وقتی سایه در آغوش گرفته شود، میتواند ما را درمان کند.
فقط "تاریکی" انکار شده ما نیست که به شکاف سایه ما راه مییابد. یک "سایه روشن" وجود دارد، جایی که ما قدرت، صلاحیت و اصالت را در آن دفن کردهایم. قسمتهایی از روان ما که دور و پنهان هستند فقط تاریک هستند. اگر آنها را به نور آگاهی خود بیاوریم و مواهب مقدس خود را پیدا کنیم، آنها ما را متحول میکنند. پس ما آزاد هستیم. من این را به وضوح در یکی از دورههای خود در یک زن سخت، مقاوم و آدامس جو دیدم که "شما را مجبور" میکند که به طور نامحسوس روی پیشانیاش خالکوبی کنید. او همه چیز را زیر سوال برد، اما با قاطعیت اظهار داشت که با تاریکی خود مشکلی ندارد. او حق داشت: تاریکی او ناحیه راحتی او بود. او اهمیتی نمیدهد که شما او را عوضی نامیده اید. دانلود کتاب نیمه تاریک وجود او آن کلمات را تعارف در نظر گرفت. بنابراین وقتی به او گفتم که "احساساتی" است، با انزجار و ناباوری کامل به من نگاه کرد. "من؟ احساساتی؟ هرگز! " او کاملاً قادر نبود خود را نرم، شیرین یا زنانه ببیند. من او را تنها گذاشتم، اطمینان داشتم که روند آخر هفته راه را به او نشان میدهد. مطمئناً روز بعد، پس از یک مدیتیشن از چند نفر خواستم تا به وسط گروه بیایند تا بقیه ما را در آغوش بگیرند. من قبلاً هرگز این کار را نکرده بودم، اما مشخص بود که آن زن و چند نفر دیگر گیر کرده بودند و به عشق احتیاج داشتند.
کد خبر 507413منبع: ایمنا
کلیدواژه: کتاب كتاب و كتاب خواني دانلود کتاب کتاب بخوانیم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق احساس نفرت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
امامت سیاسی دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود
به گزارش خبرگزاری مهر، آیتالله سید احمد علمالهدی در آئین عزای سالروز شهادت امام صادق (ع) که با حضور انبوه زائران، مجاوران و اقامهکنندگان اجتماع صادقیون مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ارزشمندترین سوگواره امام صادق (ع)، همین محفل و مجلسی است که شما در آن هستید. همین که روی فرش علیابن موسیالرضا (ع) برق اشک خود را به ساحت قدسی نوه مکرم آن ولی خدا نشان میدهید تا عزادار امامی باشید که حرم ندارد و امروز بهجز تعداد مختصری از شیعیان، هیچکس در جوار مرقد مطهرش اقامه عزا نمیکند.
ضرورت واکاوی ابعاد مظلومیت ائمه اطهار (ع)
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت شناخت دلایل مظلومیت امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است اما آنچه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق (ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت روبرو میشد.
وی ادامه داد: از وجود اقدس امام صادق (ع) نقل شده که فرمود «مَن لَم یَعرِف سو ما اتی عَلَینا مَن ظَلَمنا وَ ذهاب حَقنا وَ ما رَکبنا بِه فَهُوَ شَریک مَن اَتی اِلَینا فیما وَ لینابه» یعنی هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است. این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.
امامت سیاسی، دلیل ظلم به امام صادق (ع)
علم الهدی تصریح کرد: همه باید بدانند که این ظلم بهطور انحصاری بر امام صادق (ع) روا داشته میشد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها مورد ظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت میشدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنیعباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعه هیچکدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق (ع) فقط یک عالم نبود که عدهای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین فرابگیرند. امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار میرفت. اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد.
وی با بیان اینکه امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است، گفت: برادران عزیز، خواهران گرامی، امام فقط شاگرد پرور و عالم نیست. اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است. عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیتها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.
قساوت، ذات دشمنان دین است
علم الهدی بیان کرد: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت (ع) روا داشته شد، همین امامت سیاسی بود. بهخاطر همین موضوع بود که علیابن ابیطالب (ع) را در محراب، حسین ابنعلی (ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایتها را درحق آنها و پیروانشان انجام دادند. امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق ولی خدا میزند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید میتازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق (ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب میکشاند. این قساوت دشمن خداست و امروز هم دشمنان دین اینچنین هستند.
کد خبر 6096291